warsztat
Storytelling w praktyce: jak stworzyć "opowieść" o spółce
31 stycznia 2020 | Warszawa
Spis treści
warsztat dostępny również w formule in-house
Formularz zgłoszeniowy
Frazy kluczowe: storytelling, opowieść o spółce, 5 filarów equity story, pozyskanie finansowania, prezentacja spółki, relacje inwestorskie
Celem warsztatu jest pokazanie uczestnikom jak najefektywniej i najefektowniej przedstawić swoją firmę instytucjom finansowym czyli jak opowiedzieć tzw. ?story?. Program zawiera prezentację i ćwiczenia rynkowych technik opowiadania o modelu biznesowym oraz łączenia go z liczbami (elementami sprawozdania finansowego oraz wskaźnikami). Uczestnicy dowiedzą się również jak dostosować opowieść do sytuacji spółki (sektora, w którym działa, momentu w rozwoju) oraz jakie cechy powinna mieć opowieść, aby była uznana za wiarygodną przez odbiorcę finansowego, w szczególności uczestnika rynku kapitałowego. Nacisk zostanie położony na praktykę ? autorka programu i prowadząca warsztat, Milena Olszewska ilustruje warsztat przykładami a za podsumowanie posłuży analiza przypadku.
Warsztat skierowany jest głównie do właścicieli, menedżerów oraz dyrektorów finansowych firm, osób pracujących w działach kontrolingu finansowego oraz z działów relacji inwestorskich, pracowników odpowiedzialnych za relacje z bankami i innymi instytucjami finansowymi. Pracowników spółek giełdowych, spółek planujących wejście na GPW lub New Connect, a także rozważających pozyskanie finansowania (banki, fundusze VC/PE).
Program
10.00-11.00 Sesja I ? podstawy tzw. storytelling
- Czym jest story czyli ?opowieść? o spółce?
- Czym charakteryzuje się dobra ?opowieść??
- Kiedy i w jakim celu możemy użyć ?opowieści? o spółce?
- Komu możemy zaprezentować naszą ?opowieść??
- Jak dopasować ?opowieść? do spółki, jej modelu biznesowego, momentu w rozwoju oraz miejsca na rynku kapitałowym?
11.00 ? 11.15 przerwa na kawę
11.15 - 13.15 Sesja II ? 5 filarów ?opowieści? czyli equity story w praktyce
- Czym jest 5 filarów equity story i jak je zidentyfikować?
- Jak wybrać elementy, które się ?sprzedadzą? i zwiększą wartość firmy?
- Jak uwiarygodnić naszą ?opowieść??
- Jak przedstawić dane finansowe ? grafy, tabele czy też infografiki?
- Czy w equity story jest miejsce na dane niefinansowe?
13.15 ? 14.00 przerwa na obiad
14.00-15.45 Sesja III ? jakie ?historie? opowiadają spółki?
- Jakie typy ?opowieści? można usłyszeć na rynku kapitałowym?
- Jakie są ich mocne i słabe strony?
- Czym poszczególne ?opowieści? się kończą?
- Z których ?szablonów? warto skorzystać?
- Kiedy trzeba zmienić ?opowieść??
15.45 ? 16.00 przerwa na kawę
16.00-17.00 Sesja IV ? case study
- zastosowanie zdobytej wiedzy na przykładzie,
- stworzenie 5 filarów do equity story dla wybranego przypadku.
Wszystkie omawiane kwestie zostaną zilustrowane praktycznymi przykładami
Prelegenci
Milena Olszewska to praktyk wycen i analizy finansowej z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku kapitałowym. Specjalizuje się w wycenach grup kapitałowych z sektora TMT, detalicznego oraz energetycznego. Posiada prestiżowy tytuł CFA (Chartered Financial Analyst). Ukończyła również cykl międzynarodowych egzaminów ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Karierę zawodową rozpoczęła w międzynarodowej firmie doradczej Ernst &Young. Przez dziesięć lat była analitykiem spółek giełdowych w międzynarodowych biurach maklerskich. Wielokrotnie nagradzana za swoją wiedzę, spostrzeżenia oraz wyczucie rynkowe zarówno w kraju (tytuł Analityka Roku przyznany przez Giełdę Papierów Wartościowych i gazetę Parkiet, kilkukrotna zwyciężczyni rankingu analityków gazety Parkiet w kategorii sektor TMT i detaliczny) jak i za granicą (wielokrotna laureatka międzynarodowego rankingu Extel w kategorii najlepszy analityk w regionie Europy Środkowo-Wschodniej). Obecnie prowadzi butikową spółkę doradczą, wspierającą zarządy w kwestiach związanych z budowaniem wartości, raportowaniem oraz wyceną i finansowaniem przedsiębiorstw.
Warunki udziału
Koszt udziału:
- Pierwszy zgłoszony uczestnik: 1 100 PLN + 23% VAT
- Drugi i kolejny uczestnik z firmy, uczestnik poprzednich warsztatów Personalities: 10% zniżki (zniżki nie łączą się)
Koszt zawiera udział jednej osoby w warsztacie zgodnie ze zgłoszeniem, materiały, certyfikat i catering. Warunkiem uczestnictwa jest odesłanie na adres a.kraszewska@personalities.pl skanu wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl oraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 3 dni robocze przed rozpoczęciem warsztatu. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres a.kraszewska@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 3 dni robocze przed rozpoczęciem warsztatu pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Wpłat należy dokonywać na konto: IDEA Bank S.A. 04 1950 0001 2006 0020 2383 0001. W tytule przelewu prosimy wpisać imię i nazwisko uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.