webinar

Komitet Audytu jako istotny element ładu korporacyjnego w praktyce

16 stycznia 2025 r. | 9.30 - 12.30 | on-line

pobierz plik ics

Spis treści

warsztat dostępny również w formule in-house



zapytanie o warsztat w formule in-house:
webinar Komitet Audytu jako istotny element ładu korporacyjnego w praktyce




Udział w webinarium może być zaliczony jako element obligatoryjnego doskonalenia zawodowego radców prawnych. Czas trwania webinarium: 4 godziny szkoleniowe (1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

Formularz zgłoszeniowy







- usuń + dodaj uczestnika

Przesyłając niniejszy formularz zgłoszone osoby wyrażają zgodę na przetwarzanie podanych w nim danych osobowych w celu i zakresie niezbędnym udziału w wydarzeniu, w którym udział zgłaszają.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO) informujemy, że:

  1. administratorem danych osobowych podanych w formularzu zgłoszeniowym jest firma Personalities Katarzyna Łasak z siedzibą przy Pl. Powstańców Warszawy 2, 00-030 Warszawa
  2. dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym przetwarzane są w celu organizacji, administracyjnej obsługi i przebiegu warsztatów i konferencji organizowanych przez firmę Personalities Katarzyna Łasak w tym sporządzenia listy uczestników oraz przekazywania informacji organizacyjnych na podstawie dobrowolnej zgody uczestnika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  3. osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
  4. osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – prezesa UODO, gdy uzna , że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  5. udostępnione dane nie będą profilowane,
  6. udostępnione dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowych;
  7. podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w konferencji.


Zapraszamy do udziału w 4-godzinnym webinarze dotyczącym pracy komitetu audytu w radzie nadzorczej spółki publicznej. Program został pomyślany jako synteza najważniejszych funkcji komitetu audytu. Będzie również mowa o najnowszych wyzwaniach przed jakimi staną członkowie komitetu audytu, a dotyczących zagadnień takich jak ESG, równowaga reprezentacji płci w organach spółek czy sztuczna inteligencja.

Osoba prowadzącej, Moniki Kaczorek, posiadającej bogate doświadczenie zarówno w pracy komitetów audytu jak i jako biegłej rewidentki daje uczestnikom webinaru możliwość uzyskania odpowiedzi na wiele pytań dotyczących problematyki komitetów audytu. Do udziału zapraszamy nie tylko aktywnych członków KA, czy osoby planujące ubiegać się o nominację, ale także prawników czy specjalistów z biura obsługi organów spółki. 

Program

  • Podstawy działania komitetu audytu - wymogi ustawowe i regulacyjne
    • Zadania i uprawnienia komitetu audytu
    • Skład komitetu audytu – wymogi ustawowe, kwalifikacje
    • Odpowiedzialność komitetu audytu
  • Praktyka pracy komitetu audytu
    • Rola i zadania Przewodniczącego
    • Co wpływa na efektywność pracy komitetu audytu
    • Wartość dodana pracy komitetu audytu
    • Raportowanie na rzecz rady nadzorczej
  • Formalne podstawy pracy komitetu audytu – regulamin, polityki, procedury
    • Regulamin Komitetu Audytu
    • Polityka wyboru firmy audytorskiej
    • Polityka świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie dozwolonych usług niebędących badaniem
    • Procedura wyboru firmy audytorskiej
  • Współpraca z jednostką i jej otoczeniem
    • Miejsce komitetu audytu w strukturze jednostki
    • Współpraca z dyrekcją finansową
    • Współpraca z działami audytu wewnętrznego, compliance, zarządzania ryzykiem
    • Współpraca z radą nadzorczą, zarządem
    • Współpraca z innymi podmiotami
  • Współpraca z audytorem – monitorowanie wykonywania czynności rewizji finansowej
    • Wybór audytora
    • Bieżąca współpraca z audytorem – częstotliwość spotkań, tematy dyskusji
    • Dodatkowe sprawozdanie dla komitetu audytu
  • Nowe wyzwania dla komitetów audytu
    • CSRD
    • Dyrektywa „Women on Boards”
    • Wpływ sztucznej inteligencji

Prelegenci

Monika Kaczorek

Pełni funkcję niezależnej członkini rad nadzorczych i komitetów audytu, jest również członkinią Rady Fundacji Standardów Raportowania Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Od roku 2001 posiada uprawnienia biegłego rewidenta. Obecnie członkini Krajowej Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, a w latach 2015-2023 członkini Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w tym w latach 2019-2023 zastępczyni prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. W latach 1994-2020 partnerka międzynarodowej sieci audytorsko-doradczej Mazars i wiceprezeska zarządu Mazars Audyt, kierująca praktyką audytu oraz liderka zarządzania jakością i ryzykiem (audyt wewnętrzny, zarządzanie ryzykiem i kontrolą jakości sieci Mazars w Polsce). Zarządzała licznymi zespołami badającymi jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe, w tym jednostek notowanych na giełdzie papierów wartościowych i instytucji finansowych, a także wykonującymi inne usługi poświadczające i doradcze. Członek Mazars Task Force IFRS oraz zespołów kontroli jakości w grupie Mazars. Posiada szeroką wiedzę teoretyczną i bogate doświadczenie praktyczne z zastosowania Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, polskich standardów rachunkowości oraz raportowania niefinansowego. Prelegentka na licznych konferencjach i seminariach. Animatorka szkoleń i wykładów z dziedziny rachunkowości, sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju oraz standardów usług wykonywanych przez biegłych rewidentów. Autorka licznych publikacji z zakresu audytu i zarządzania finansowego. Od roku 2009 członkini jury konkursu „Best Annual Report” organizowanego przez Instytut Rachunkowości i Podatków, nagradzającego najlepsze raporty roczne spółek giełdowych.

Warunki udziału

  • Koszt udziału jednej osoby w webinarium: 480 PLN + 23% VAT

Koszt zawiera udział jednej osoby (dostęp z jednego urządzenia) w webinarium zgodnie ze zgłoszeniem, materiały i certyfikat. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl (uprzejmie prosimy o kontakt, jeśli wolą Państwo formularz w formacie PDF do wypełnienia i przesłania skanu) doraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 2 dni robocze przed datą webinarium. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres biuro@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 2 dni robocze przed rozpoczęciem webinarium pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.