webinar
Komitet Audytu jako istotny element ładu korporacyjnego w praktyce
16 stycznia 2025 r. | 9.30 - 12.30 | on-line
Spis treści
warsztat dostępny również w formule in-house
Udział w webinarium może być zaliczony jako element obligatoryjnego doskonalenia zawodowego radców prawnych. Czas trwania webinarium: 4 godziny szkoleniowe (1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
Formularz zgłoszeniowy
Zapraszamy do udziału w 4-godzinnym webinarze dotyczącym pracy komitetu audytu w radzie nadzorczej spółki publicznej. Program został pomyślany jako synteza najważniejszych funkcji komitetu audytu. Będzie również mowa o najnowszych wyzwaniach przed jakimi staną członkowie komitetu audytu, a dotyczących zagadnień takich jak ESG, równowaga reprezentacji płci w organach spółek czy sztuczna inteligencja.
Osoba prowadzącej, Moniki Kaczorek, posiadającej bogate doświadczenie zarówno w pracy komitetów audytu jak i jako biegłej rewidentki daje uczestnikom webinaru możliwość uzyskania odpowiedzi na wiele pytań dotyczących problematyki komitetów audytu. Do udziału zapraszamy nie tylko aktywnych członków KA, czy osoby planujące ubiegać się o nominację, ale także prawników czy specjalistów z biura obsługi organów spółki.
Program
- Podstawy działania komitetu audytu - wymogi ustawowe i regulacyjne
- Zadania i uprawnienia komitetu audytu
- Skład komitetu audytu – wymogi ustawowe, kwalifikacje
- Odpowiedzialność komitetu audytu
- Praktyka pracy komitetu audytu
- Rola i zadania Przewodniczącego
- Co wpływa na efektywność pracy komitetu audytu
- Wartość dodana pracy komitetu audytu
- Raportowanie na rzecz rady nadzorczej
- Formalne podstawy pracy komitetu audytu – regulamin, polityki, procedury
- Regulamin Komitetu Audytu
- Polityka wyboru firmy audytorskiej
- Polityka świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie dozwolonych usług niebędących badaniem
- Procedura wyboru firmy audytorskiej
- Współpraca z jednostką i jej otoczeniem
- Miejsce komitetu audytu w strukturze jednostki
- Współpraca z dyrekcją finansową
- Współpraca z działami audytu wewnętrznego, compliance, zarządzania ryzykiem
- Współpraca z radą nadzorczą, zarządem
- Współpraca z innymi podmiotami
- Współpraca z audytorem – monitorowanie wykonywania czynności rewizji finansowej
- Wybór audytora
- Bieżąca współpraca z audytorem – częstotliwość spotkań, tematy dyskusji
- Dodatkowe sprawozdanie dla komitetu audytu
- Nowe wyzwania dla komitetów audytu
- CSRD
- Dyrektywa „Women on Boards”
- Wpływ sztucznej inteligencji
Prelegenci
Monika KaczorekPełni funkcję niezależnej członkini rad nadzorczych i komitetów audytu, jest również członkinią Rady Fundacji Standardów Raportowania Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Od roku 2001 posiada uprawnienia biegłego rewidenta. Obecnie członkini Krajowej Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, a w latach 2015-2023 członkini Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w tym w latach 2019-2023 zastępczyni prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. W latach 1994-2020 partnerka międzynarodowej sieci audytorsko-doradczej Mazars i wiceprezeska zarządu Mazars Audyt, kierująca praktyką audytu oraz liderka zarządzania jakością i ryzykiem (audyt wewnętrzny, zarządzanie ryzykiem i kontrolą jakości sieci Mazars w Polsce). Zarządzała licznymi zespołami badającymi jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe, w tym jednostek notowanych na giełdzie papierów wartościowych i instytucji finansowych, a także wykonującymi inne usługi poświadczające i doradcze. Członek Mazars Task Force IFRS oraz zespołów kontroli jakości w grupie Mazars. Posiada szeroką wiedzę teoretyczną i bogate doświadczenie praktyczne z zastosowania Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, polskich standardów rachunkowości oraz raportowania niefinansowego. Prelegentka na licznych konferencjach i seminariach. Animatorka szkoleń i wykładów z dziedziny rachunkowości, sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju oraz standardów usług wykonywanych przez biegłych rewidentów. Autorka licznych publikacji z zakresu audytu i zarządzania finansowego. Od roku 2009 członkini jury konkursu „Best Annual Report” organizowanego przez Instytut Rachunkowości i Podatków, nagradzającego najlepsze raporty roczne spółek giełdowych.
Warunki udziału
- Koszt udziału jednej osoby w webinarium: 480 PLN + 23% VAT
Koszt zawiera udział jednej osoby (dostęp z jednego urządzenia) w webinarium zgodnie ze zgłoszeniem, materiały i certyfikat. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl (uprzejmie prosimy o kontakt, jeśli wolą Państwo formularz w formacie PDF do wypełnienia i przesłania skanu) doraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 2 dni robocze przed datą webinarium. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres biuro@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 2 dni robocze przed rozpoczęciem webinarium pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.