warsztat
System teleinformatyczny KRZ – elektroniczny udział w restrukturyzacji i upadłości
30 września 2022, hotel Marriott, Warszawa
Spis treści
warsztat dostępny również w formule in-house
Udział w warsztacie może być zaliczony jako element obligatoryjnego doskonalenia zawodowego radców prawnych. Czas trwania warsztatu: 6 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
Formularz zgłoszeniowy
W ubiegłym roku weszły w życie przepisy, które zrewolucjonizowały prowadzenie postępowań restrukturyzacyjnych oraz upadłościowych. Prowadzenie procedur w systemie teleinformatycznym – Krajowym Rejestrze Zadłużonych daje możliwość skrócenia czasu trwania postępowań oraz minimalizuje ryzyka popełnienia błędów przez uczestników postępowania w toku podejmowanych czynności. W początkowej fazie funkcjonowania KRZ, system nie był w pełni sprawny techniczne i miał ograniczoną funkcjonalność. Biorąc pod uwagę zasadę obligatoryjności korzystania z systemu KRZ, warto przyjrzeć się bliżej obecnej praktyce jego funkcjonowania. W programie, jego autor oraz prelegent, mec. Piotr Zimmerman przedstawi najważniejsze zasady działania systemu, udzieli wskazówek co do ogólnego poruszania się po systemie, jak również przedstawi przykładowy model działania w przypadku składania pism za pośrednictwem KRZ. W toku warsztatu zostaną uwypuklone pojawiające się nadal mankamenty działania systemu oraz proponowane, doraźne sposoby radzenia sobie z nimi w praktyce.
Program
10.00 - 11.30 Sesja 1
1. Krajowy Rejestr Zadłużonych
- wprowadzenie
- istota systemu
- założenia ustawodawcy
- zagadnienia intertemporalne – co w papierze, a co w systemie?
2. Ogólnodostępna tablica ogłoszeń
- praktyczne znaczenie obwieszczeń
- informacje podlegające obwieszczeniu
- sposób wyszukiwania – na co należy uważać?
3. Statystyki – próba wyciągania wniosków z tablicy ogłoszeń
- statystyki sprzed KRZ
- statystyki po wprowadzeniu systemu
- analiza porównawcza
11.30 - 11.45 przerwa na kawę
11.45 - 13.15 Sesja 2.
1. Założenie konta w KRZ
2. Pierwsze kroki w KRZ
- nawigacja po systemie
- ogólne wskazówki dotyczące funkcjonowania systemu
3. Kto korzysta z systemu?
- obligatoryjność działania przez system
- wyjątki
- wysyłanie i doręczanie pism
- pierwsze doręczenie
- praktyczne trudności związane z wysyłaniem i doręczaniem pism
- formularze
- pismo inne
- działanie z pełnomocnikiem i bez pełnomocnika –termin na złożenie dokumentów w papierze
13.15 - 14.00 obiad
14.00 - 15.30 Sesja 3.
1. Składanie pism przez KRZ2. Podstawowe pisma składane w KRZ – praktyczne wskazówki
3. Mankamenty systemu – jak radzić sobie w sytuacji, gdy system nie funkcjonuje prawidłowo albo nie przewiduje określonej funkcjonalności?
Prelegenci
mec. Piotr Zimmerman
radca prawny, partner i założyciel kancelarii Zimmerman Sierakowski i Partnerzy. Kancela-ria Radców Prawnych i Adwokatów, dawniej Zimmerman Wspólnicy sp. k., kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, współzałożyciel i Prezes Zarządu Zimmerman Filipiak Restruktu-ryzacja S.A. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacji oraz prawie spółek handlowych. Były sędzia sądów upadłościowych w Warszawie i Szczecinie (1995-2006), wie-loletni sędzia-komisarz w największych postępowaniach upadłościowych w Polsce. Od 2012 r. brał udział w pracach kolejnych Zespołów Ministra Sprawiedliwości Ds. Nowelizacji Prawa Upadłościowego i Naprawczego. Znajduje się w gronie twórców nowej ustawy Prawo re-strukturyzacyjne, które weszło w życie w 2016 r. Lider w specjalizacji Prawo upadłościowe i naprawcze w rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej od 2008 r. Prowadzi działal-ność dydaktyczną. Występuje jako prelegent na konferencjach poświęconych tematyce prawa upadłościowego i naprawczego oraz prawa spółek. Jest autorem siedmiu wydań „Komentarza do prawa upadłościowego i naprawczego” (Wydawnictwo C.H. Beck) oraz jed-nym z autorów publikacji „Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe. System Prawa Handlo-wego. Tom 6.” Artykuły Piotra Zimmermana ukazują się w prasie specjalistycznej polskiej i międzynarodowej.
Warunki udziału
Koszt udziału:
- Pierwszy zgłoszony uczestnik: 1 650 PLN + 23% VAT
Koszt zawiera udział jednej osoby w warsztacie zgodnie ze zgłoszeniem, materiały, certyfikat i catering. Warunkiem uczestnictwa jest odesłanie na adres biuro@personalities.pl skanu wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl oraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia (na podstawie wystawionej przez organizatora faktury proforma), lecz nie później niż na 3 dni robocze przed rozpoczęciem warsztatu. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres biuro@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 3 dni robocze przed rozpoczęciem warsztatu pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.
Warsztat odbywa się w hotelu Marriott w Warszawie, Al. Jerozolimskie 65/79. Nazwę sali podamy w informacjach organizacyjnych, które wyślemy uczestnikom.