webinar
Sprawozdanie RN: ocena adekwatności i skuteczności kontroli wewnętrznej, ryzyka, compliance i audytu wewnętrznego w spółkach akcyjnych
24 listopada 2022 r. | 09.30 - 16.30
Spis treści
warsztat dostępny również w formule in-house
Udział w webinarium może być zaliczony jako element obligatoryjnego doskonalenia zawodowego radców prawnych. Czas trwania webinarium: 8 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
Formularz zgłoszeniowy
Szanowni Państwo,
Nie planujemy w najbliższym czasie kolejnych edycji tego tematu, ale mamy nagranie jednej z poprzednich edycji. Jeśli są Państwo zaineresowani obejrzeniem tego webinara off-line, proszę o kontakt.
Zgodnie z najnowszymi zmianami w Kodeksie Spółek Handlowych, sprawozdanie rady nadzorczej spółki akcyjnej musi zawierać co najmniej „ocenę sytuacji spółki, z uwzględnieniem adekwatności i skuteczności stosowanych w spółce systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, zapewniania zgodności działalności z normami lub mającymi zastosowanie praktykami oraz audytu wewnętrznego”. Dlatego zapraszamy do udziału w webinarium, którego celem jest wskazanie najlepszych praktyk i standardowych modeli powyższych funkcji i systemów wewnętrznych oraz zasad ich oceny przez radę nadzorczą, jej komitety oraz zarząd spółki.
Zaproszenie kierujemy w pierwszej kolejności do członków rad nadzorczych, komitetów audytu i ryzyka, członków zarządu, pracowników departamentów prawnych, compliance, zarządzania ryzykiem, kontroli wewnętrznej, audytu wewnętrznego spółek akcyjnych, w tym zwłaszcza giełdowych, niebędących spółkami z wysoko regulowanego sektora finansowego.
Program
09.30 - 11.00 Systemy kontroli wewnętrznej
- modele systemu kontroli wewnętrznej (COSO, Rekomendacja H, trzy linie obrony, kontrola funkcjonalna),
- organizacja systemu kontroli wewnętrznej w spółce (matryca funkcji kontroli),
- zasady oceny adekwatności i skuteczności systemów kontroli wewnętrznej
11.00 - 11.15 przerwa
11.15 - 12.45 Zarządzanie ryzykiem
- modele zarządzania ryzykiem (COSO-ERM, COBIT, ISO, Rekomendacja Z),
- organizacja systemu zarządzania ryzykiem (linie obrony, raportowanie),
- zasady oceny adekwatności i skuteczności zarządzania ryzykiem
12.45 - 13.15 przerwa
13.15 - 14.45 Compliance
- modele compliance (COSO-Compliance, ISO, Rekomendacja H, programy compliance),
- organizacja compliance w spółce (compliance universe, komórka compliance),
- zasady oceny adekwatności i skuteczności compliance
14.45 - 15.00 przerwa
15.00 - 16.30 Audyt wewnętrzny
- modele audytu wewnętrznego (IIA, Rekomendacja H),
- organizacja audytu wewnętrznego w spółce (komórka audytu wewnętrznego),
- zasady oceny adekwatności i skuteczności audytu wewnętrznego.
Prelegenci
dr Łukasz Cichy
Radca prawny, obecnie prowadzi własną kancelarię radcowską w Warszawie. Specjalizuje się w zagadnieniach corporate governance, kontroli wewnętrznej, compliance, audycie wewnętrznym, zarządzaniu ryzykiem, polityki wynagrodzeń, whistleblowingu i systemach GRC. Przed rozpoczęciem własnej działalności pracował m.in. w Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie był odpowiedzialny za obszar zarządzania bankiem. Uczestniczył w licznych pracach związanych m.in. z opracowaniem Zasad Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych KNF, metodyki BION w obszarze zarządzania, Rekomendacją H KNF i Rekomendacją Z KNF, a także pracach konsultacyjnych dotyczących Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2016 i pracach nad Dobrymi Praktykami Komitetu Audytu 2021. Jest autorem wielu artykułów i opracowań, w tym m.in. broszury UKNF „Funkcja compliance w bankach”, „Whistleblowing w bankach” oraz monografii „Kierownicza kontrola wewnętrzna w spółce publicznej w ujęciu prawnoporównawczym”. W 2017 r. został nagrodzony wyróżnieniem przez Stowarzyszenie Compliance Polska za działanie na rzecz rozwoju i podnoszenia standardów compliance. Obecnie współpracuje z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie w rozwijaniu systemu GRC by GPW Tech.
Warunki udziału
Koszt udziału jednej osoby w webinarium:
- 1350 PLN + 23% VAT
Powyższa kwota zawiera udział jednej osoby w webinarium zgodnie ze zgłoszeniem, materiały i certyfikat. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl (uprzejmie prosimy o kontakt, jeśli wolą Państwo formularz w formacie PDF do wypełnienia i przesłania skanu) doraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 2 dni robocze przed datą webinarium. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres biuro@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 2 dni robocze przed rozpoczęciem webinarium pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.