webinar
System kontroli wewnętrznej, zarządzanie ryzykiem, compliance i audyt w spółkach
21 października 2024 | 09.30 - 16.30
Spis treści
warsztat dostępny również w formule in-house
Udział w webinarium może być zaliczony jako element obligatoryjnego doskonalenia zawodowego radców prawnych. Czas trwania webinarium: 8 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
Formularz zgłoszeniowy
System kontroli wewnętrznej, zarządzanie ryzykiem, compliance i audyt wewnętrzny stały się kluczowe w funkcjach wewnętrznych spółek, dzięki którym nie tylko udaje się wykrywać i zapobiegać wszelkim nieprawidłowościom, co także przeprowadzić spółkę przez szereg ryzyk i niepewności co do jej przyszłości. Niniejsze szkolenie ma na celu wskazanie, jak można takie systemy i funkcje zaprojektować w spółkach różnej wielkości i różnych obszarach działalności i jak wykorzystać przy tym najbardziej skuteczne i adekwatne modele rozwiązań na świecie.
Zapraszamy do udziału w webinarze, który poprowadzi uznany ekspert na rynku kapitałowym, dr Łukasz Cichy.
Z udziału najwięcej skorzystają: członkowie zarządów, rad nadzorczych, komitetów audytu, ryzyka, compliance a także pracownicy departamentów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance i audytu wewnętrznego spółek prawa handlowego, w tym spółek publicznych.
Program
09.30 - 10.30 SESJA 1
- Wymogi prawne i organizacyjne systemów i funkcji wewnętrznych
10.30 - 11.45 SESJA 2
- System kontroli wewnętrznej
- Modele i przykłady systemów (COSO, kontrola instytucjonalna i funkcjonalna)
- Mechanizmy kontrolne
- Testowanie
- Matryca funkcji kontroli
- Ocena adekwatności i skuteczności systemu kontroli wewnętrznej
11.45 - 13.00 SESJA 3
- System zarządzania ryzykiem
- Modele i przykłady systemów (COSO-ERM, ISO 31000)
- Identyfikacja ryzyka
- Ocena ryzyka
- Postępowanie z ryzykiem
- Monitorowanie ryzyka
- Raportowanie o ryzyku
- Ocena adekwatności i skuteczności systemu zarzadzania ryzykiem
13.00 - 13.30 przerwa
13.30 - 14.45 SESJA 4
- System zgodności (compliance)
- Modele i przykłady systemów (Rekomendacja H KNF, ISO 37301, ISO 3700)
- Compliance universe
- Compliance jako element systemu kontroli wewnętrznej
- Compliance jako element systemu zarzadzania ryzykiem
- Programy compliance
- Ocena adekwatności i skuteczności systemu zgodności (compliance)
14.45 - 16.00 SESJA 5
- Audyt wewnętrzny
- Modele i przykłady systemu (Rekomendacja H, standardy IIA)
- Działalność doradcza audytu wewnętrznego
- Działalność zapewniająca audytu wewnętrznego
- Ocena adekwatności i skuteczności systemu
16.00 - 17.00 SESJA 6
- GRC – Governance Risk and Compliance – przykłady rozwiązań IT
(każdą sesję zakończy Q&A oraz krótka przerwa)
Prelegenci
dr Łukasz Cichy
Radca prawny, obecnie prowadzi własną kancelarię radcowską w Warszawie. Specjalizuje się w zagadnieniach corporate governance, kontroli wewnętrznej, compliance, audycie wewnętrznym, zarządzaniu ryzykiem, polityki wynagrodzeń, whistleblowingu i systemach GRC. Przed rozpoczęciem własnej działalności pracował m.in. w Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie był odpowiedzialny za obszar zarządzania bankiem. Uczestniczył w licznych pracach związanych m.in. z opracowaniem Zasad Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych KNF, metodyki BION w obszarze zarządzania, Rekomendacją H KNF i Rekomendacją Z KNF, a także pracach konsultacyjnych dotyczących Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2016 i pracach nad Dobrymi Praktykami Komitetu Audytu 2021. Jest autorem wielu artykułów i opracowań, w tym m.in. broszury UKNF „Funkcja compliance w bankach”, „Whistleblowing w bankach” oraz monografii „Kierownicza kontrola wewnętrzna w spółce publicznej w ujęciu prawnoporównawczym”. W 2017 r. został nagrodzony wyróżnieniem przez Stowarzyszenie Compliance Polska za działanie na rzecz rozwoju i podnoszenia standardów compliance. Obecnie współpracuje z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie w rozwijaniu systemu GRC by GPW Tech.
Warunki udziału
Koszt udziału jednej osoby w webinarium:
- 1590 PLN + 23% VAT
Powyższa kwota zawiera udział jednej osoby w webinarium zgodnie ze zgłoszeniem, materiały i certyfikat. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl (uprzejmie prosimy o kontakt, jeśli wolą Państwo formularz w formacie PDF do wypełnienia i przesłania skanu) doraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 2 dni robocze przed datą webinarium. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres biuro@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 2 dni robocze przed rozpoczęciem webinarium pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.